Gerek bir çok marka ile yaptığımız workshoplarda, gerekse gerçekleştirdiğimiz ve devam etmekte olan projelerde gördük ki moda markalarının gerçekte en önemli sorunu doğru bir ürün yönetimi gerçekleştirememeleri…
Büyük bir çoğunlukla moda firmaları ticari olarak ERP ihtiyaçlarını çözmeyi öncelikli görüyorlar. Haksız da sayılmazlar. Ancak asıl kritik sorunların yaşandığı ürün yönetimi sürecini bir türlü doğru yönetemeyince ERP’nin varlığı da amaçladıkları gelişmeyi ve kaliteyi yakalamalarına yetmiyor.
Sorunları artıran başka bir nokta da şu ki; ERP implementasyonlarının ürün yönetimi ve ürün geliştirme süreçlerinin analizi yapılmadan gerçekleştirilmesidir. Tabi ki öyle olacak ne ilgisi var denilebilir ancak bu durum ERP’nin doğru ürün yönetimi süreçlerine hiç bir fayda sağlamamasına neden oluyor. Ve hatta doğru ürün yönetimine ve bu sürecin dinamikliğine bizzat engel olabiliyor.
Endüstrinin önde gelenleri artık biliyor ki ERP markanızın gelişimi için marjinal bir şey yapmaz. Bir moda markası ürününü doğru kontrollerle başarılı bir şekilde satış noktasına ulaştırabiliyor ve müşterisi ile buluşturabiliyorsa, bu başarının başlangıç ve en önemli noktası ürün yönetimidir ve bu PLM gerektirir…”